Ответы юриста по трудовому законодательству. Зарплата. Отпуск. Отдых. Пенсии

Запитання юристу: у мене запитання таке, моя дружина працює помічником вихователя у дитсадку. Чи має вона право на кошти на оздоровлення?

Відповідь юриста: допомога на оздоровлення згідно зі ст. 57 Закону України «Про освіту», гарантії держави на виплату допомоги на оздоровлення надаються тільки педагогічним та науково-педагогічним працівникам закладів освіти. Відповідно до Переліку посад педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 963 від 14.06.2000 р., посада помічника вихователя до зазначеної категорії працівників не належить.


Запитання юристу: працюю медсестрою в школі за сумісництвом на 0.25 ставки. Зарплату за січень місяць не нараховано в цілях,як мені пояснили,  економії коштів. Поясніть , будь ласка,що мені робити в даній  ситуації? Заздалегідь вдячна.
Відповідь юриста:
на сьогоднішній день в Україні існує кримінальна відповідальність за несвоєчасну виплату(більше 1 місяця) заробітної плати (ст.175 Кримінального кодексу України. Тому Вам необхідно звернутися до прокуратури району з письмовою заявою(пишеться довільно). Наслідків лякатися не слід, Ваші керівники знайдуть можливість уникнути відповідальності, але заробітну плату виплатять. 


Запитання юристу: я студентка 5 курсу ВНЗ заочної форми навчання ,при
зверненні в деканат з проханням надати мені довідку - виклик для підготовки
до захисту дипломної роботи терміном на 4 місяці мені деканат
відмовив,надавши мені довідку з навчальним графіком і довідку-виклик на 10
днів. Чи маю я право вимагати довідку-виклик і чим мені мотивувати?
Відповідь юриста: додаткові оплачувані відпустки регулюються відповідно до КЗПП (Кодексу
законів про працю).
Стаття 216. Додаткова відпустка у зв'язку з навчанням у вищих навчальних
закладах, навчальних закладах післядипломної освіти та аспiрантурi
4) на період підготовки та захисту дипломного проекту (роботи) студентам,
які навчаються у вищих навчальних закладах з вечірньою та заочною формами
навчання першого та другого рівнів акредитації, - два мiсяцi, а у вищих
навчальних закладах третього i четвертого рівнів акредитації - чотири
мiсяцi.
Слід зауважити, що цей закон є вищою ланкою в трудовому законодавстві.
Тимчасові постанови, накази, рішення (КМ, ВР, Президента України) перечити
КЗПП не можуть!

Запитання юристу: зараз стою на біржі, до пенсійного віку залишилося 1.2 роки, останні 13.5 років я була головою сільради, загальний трудовий стаж 25 років. Цікавить чи можу я
розраховувати на пенсію держслужбовця?
Відповідь юриста: так маєте по досягненню пенсійного віку. У частині другій, статті 37 Закону
України „Про державну службу" доповнено положенням про те, що на одержання
пенсії державних службовців мають право, особи, які досягли встановленого
законодавством пенсійного віку, за наявності загального трудового стажу для
чоловіків - не менше 25 років, для жінок - не менше 20 років, у тому числі
стажу державної служби - не менше 10 років, та які на час досягнення
пенсійного віку працювали на посадах державних службовців, також особи, які
мають не менше 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій
посад державних службовців, - незалежно від місця роботи на час досягнення
пенсійного віку.

Запитання юристу: подскажите как быть в такой ситуации - городской голова арестован во время пребывания в отпуске и находится на время следствия под арестом.
Как в этом случае - надо ли прерывать отпуск, как быть с выплаченными отпускными за те дни, когда он находится под арестом? Как оформлять и на какие законодательные акты можно сослаться, где вообще это можно найти?
Відповідь юриста: дострокове припинення повноважень сільського, селищного, міського голови
зазначено у ст. 79  ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» (нижче для
ознайомлення):
     1.   Повноваження  сільського,  селищного,  міського  голови,
вважаються  достроково  припиненими у разі: { Абзац перший частини
першої  статті 79 із змінами, внесеними згідно із Законом N 806-VI
( 806-17 ) від 25.12.2008 }
     1) його звернення з особистою заявою до відповідної ради  про
складення ним повноважень голови;
     2) припинення його громадянства;
     3) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
     4) порушення  ним  вимог  щодо  обмеження   сумісності   його
діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлених цим Законом;
     5) визнання його судом недієздатним,  безвісно відсутнім  або
оголошення таким, що помер;
     6) його смерті.
     2. Повноваження сільського, селищного, міського голови можуть
бути також достроково припинені,  якщо він порушує Конституцію або
закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення
наданих йому повноважень.
     3.  Повноваження  сільського,  селищного,  міського голови за
наявності  підстав,  передбачених  частиною  другою  цієї  статті,
можуть бути припинені достроково за рішенням місцевого референдуму
або  за  рішенням  відповідної  ради,  прийнятим  шляхом  таємного
голосування  не  менш  як  двома  третинами  голосів депутатів від
загального  складу  ради. Порядок проведення місцевого референдуму
щодо  дострокового  припинення  повноважень сільського, селищного,
міського голови визначається законом про місцеві референдуми.
{  Частина третя статті 79 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 806-VI ( 806-17 ) від 25.12.2008 }
{  Щодо  конституційності  положень частини третьої статті 79 див.
Рішення  Конституційного  Суду  N  1-рп/2000  (  v001p710-00 ) від
09.02.2000 }
     4. Рішення   про   проведення   місцевого   референдуму  щодо
дострокового   припинення   повноважень   сільського,   селищного,
міського голови приймається сільською,  селищною, міською радою як
за власною ініціативою,  так і на вимогу не менш як однієї десятої
частини  громадян,  що проживають на відповідній території і мають
право голосу.
     5. За наявності рішень суду про визнання розпоряджень чи  дій
сільського,  селищного,  міського  голови  незаконними,  висновків
відповідного комітету Верховної Ради Верховна  Рада  України  може
призначити  позачергові  вибори  сільського,  селищного,  міського
голови. Питання   про   призначення   Верховною   Радою    України
позачергових виборів сільського,  селищного,  міського голови може
порушуватись перед Верховною Радою України відповідною  сільською,
селищною,    міською    радою,    головою   обласної,   Київської,
Севастопольської міської державної адміністрації.
     6. Порядок  проведення   позачергових   виборів   сільського,
селищного, міського голови визначається законом про вибори.
     7.   Повноваження   сільського,  селищного,  міського  голови
припиняються достроково, а відповідна особа звільняється з посади:
     1) з підстав,  зазначених у частині першій цієї статті,  -  з
дня  прийняття відповідною радою рішення,  яким береться до відома
зазначений факт;
     2) з підстав,  зазначених у частині другій цієї статті,  -  з
дня  прийняття місцевим референдумом або відповідною радою рішення
про дострокове припинення повноважень;
     3) у випадку,  передбаченому частиною п'ятою цієї статті, - з
моменту  вступу  на  цю  посаду іншої особи,  обраної на наступних
виборах.
Порядок надання відпусток та виплат компенсацій за невикорристанні
відпустки регулюються відповідно до закону про ЗУ «Про відпустки»
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1997, N 2, ст. 4 ).

Запитання юристу: нам на работе не выплачивают индексацию заработной платы.
Скажите, законно ли это? Последний раз оклад нам повышали в феврале 2008
года, а в 2010 году его (оклад) просто подтягивали к минимальной зарплате
и индексацию не выплачивали. Считается ли уравнивание оклада с минимальной
зарплатой повышением? Если это не законно, то на какой документ нужно
ссылаться, чтобы добиться индексации зарплаты?
Відповідь юриста: відповідно до Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні
соціальні гарантії"
індексація заробітної плати є обов'язковими для всіх підприємств, установ
і організацій.
Нижче навожу статті:
Стаття 18. Інші державні соціальні гарантії
Законами України з метою надання соціальної підтримки населенню України в
цілому та окремим категоріям громадян встановлюються державні гарантії
щодо: рівня життя населення, що постраждало внаслідок аварії на Чорнобильській
АЕС; абзац третій статті 18 виключено (згідно із Законом України  від 28.12.2007 р. N 107-VI)
(зміни, внесені пунктом 65 розділу II Закону України від 28.12.2007 р. N
107-VI, визнано такими, що не відповідають Конституції України (є
неконституційними), згідно з Рішенням Конституційного Суду України від
22.05.2008 р. N 10-рп/2008) стипендій учням професійно-технічних та студентам вищих державних
навчальних закладів;
індексації доходів населення з метою підтримання достатнього життєвого
рівня громадян та купівельної спроможності їх грошових доходів в умовах
зростання цін;
надання гарантованих обсягів соціально-культурного, житлово-комунального,
транспортного, побутового обслуговування та обслуговування у сфері освіти,
охорони здоров'я, фізичної культури та спорту, торгівлі та громадського
харчування;
забезпечення пільгових умов задоволення потреб у товарах та послугах
окремим категоріям громадян, які потребують соціальної підтримки.
Стаття 19. Порядок визначення та застосування державних соціальних
гарантій в реалізації державної соціально-економічної політики
Виключно законами України визначаються:
мінімальний розмір заробітної плати;
мінімальний розмір пенсії за віком;
неоподатковуваний мінімум доходів громадян;
величина порогу індексації грошових доходів громадян;
пільги щодо оплати житлово-комунальних, транспортних послуг і послуг
зв'язку та критерії їх надання.
Державні соціальні гарантії є обов'язковими для всіх державних органів,
органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій
незалежно від форми власності.
Органи місцевого самоврядування при розробці та реалізації місцевих
соціально-економічних програм можуть передбачати додаткові соціальні
гарантії за рахунок коштів місцевих бюджетів.

Запитання юристу: я мать в разводе, воспитываю самостоятельно
двоих детей возрастом по 17 лет. Имею право на ежегодный дополнительный
оплачиваемый отпуск 10 дней.
В 2010 году отпуск уже брала. Детям исполняется 18 лет в феврале
2011года.
Администрация разрешает взять отпуск за 2011 год только в
январе-феврале.Можно ли взять этот отпуск в любое другое удобное время
на протяжении 2011года?
Відповідь юриста: відповідно до "Закону України про відпустки"-
ст.20 Додаткові відпустки працівникам, які мають дітей, надаються понад
щорічні відпустки, передбачені статтями 6, 7 і 8 цього Закону, а також
понад щорічні відпустки, встановлені іншими законами та
нормативно-правовими актами, і переносяться на інший період або
продовжуються у порядку, визначеному статтею 11 цього Закону.
Тобто: щорічна відпустка за ініціативою власника або уповноваженого ним органу,
як виняток, може бути перенесена на інший період тільки за письмовою згодою
працівника та за погодженням з виборним органом первинної профспілкової
організації (профспілковим представником) або іншим уповноваженим на
представництво трудовим колективом органом у разі, коли надання щорічної
відпустки(соціальної відпустки) в раніше обумовлений період може
несприятливо відбитися на нормальному ході роботи підприємства, та за
умови, що частина відпустки тривалістю не менше 24 календарних днів буде
використана в поточному робочому році.
Але виникає питання чи маєте Ви право на соціальну відпустку, коли вік
дітей по 17 років ?
Адже в «Законі про відпустки», у ст.19 зазначено, що Жінці, яка працює і
має двох або більше дітей віком до 15 років, або дитину-інваліда, або яка
усиновила дитину, одинокій матері, батьку, який виховує дитину без матері
(у тому числі й у разі тривалого перебування матері в лікувальному
закладі), а також особі, яка взяла дитину під опіку, надається щорічно
додаткова оплачувана відпустка тривалістю 7 календарних днів без урахування
святкових і неробочих днів (стаття 73 Кодексу законів про працю України).

Запитання юристу: чи встановлюється надбавка сторожу районної ради за складність та напруженість у роботі ?
Відповідь
юриста:  доплати й надбавки є самостійними елементами заробітної плати, які призначаються для компенсації або винагороди за суттєві відхилення від нормальних умов праці, котрі не враховано в тарифних ставках і посадових окладах.
Наприклад охоронець працює у вихідні або святкові дні,  загальний робочий час є понаднормовим, умови праці не враховані у договорі, тощо.
Щодо складності та напруженості у роботі, то такі надбавки для зазначеної категорії працівників не передбачено.


Запмтання юристу:  какую из двух работ  определить основной и по совместительству если в приказах  это не обозначено? Можно ли считать законным определение работы по совместительству из ведомости по зарплате?
Відповідь юриста
: оформлення на роботу за сувмісництвом нічим не відрізняється від загального оформлення. Вся різниця, це зазначення умов прийняття у наказі. Якщо у наказі не вказаного умови прийняття на роботу, то рахувати ту чи іншу основною не можливо ! Головним документом є трудова книжка, а не зарплатна відомість. Якщо Ви оформленні на постійній основі, то запис у трудову книжку обов’язковий. А якщо є наказ про оформлення за сумісництвом то запис у трудову книжку тільки за Вашим власним бажанням.


Запитання юристу:  чи зможу я отримувати мінімальну пенсію за віком, маючи такий стаж роботи: До 2000 року стаж становить 18 років, а піся 2000 року - 5 років. Поясніть різницю між страховим стажем і трудовим, кажуть що до 2000 стаж взагалі не враховується.
Відповідь юриста
: відповідно до ст. 12 Закону України про пенсійне забезпечення право на пенсію за віком на загальних підставах мають: чоловіки – після досягнення 60 років і при стажі роботи не менше 25 років; жінки – після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 20 років. Стаж роботи мається на увазі загальний, до якого і входять трудовий стаж та страховий стаж. Страховий стаж - це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню та сплачуються внески (нею, роботодавцем) на страхування, якщо інше не передбачено законодавством. Особливості обчислення страхового стажу з окремих видів загальнообов'язкового державного соціального страхування визначаються відповідними законами України. Наприклад: догляд за дитиною по досягненню нею трирічного віку, догляд за інвалідом, перебування на обліку у центрі зайнятості, тощо. Трудовий стаж — це час трудової або іншої суспільно корисної діяльності працівника, що включає час роботи і час відпочинку та відповідно оплачується у визначеній формі, юридичне значення якого полягає в існуванні прямої залежності між тривалістю трудового стажу та розміром соціальних виплат.  Щодо закону, який вказує на неврахування трудового стажу до 2000 року, то в Україні такого не існує!


Запитання юристу: в какие сроки аапелляционный суд должен рассмотреть апелляцию управления Пенсионного фонда по приведенному Постановлению и могу ли я повлиять или участвовать в рассмотрении вопроса аапелляционным судом.
Хотелось бы также знать в какой аапелляционный суд имеет право обращаться управление Пенсионного фонда по приведенному Постановлению
.
Відповідь юриста: справи апеляційним судом розглядаються за правилами, встановленими для розгляду справи судом першої інстанції (ст. 304 ЦПК України). Маєте право давати пояснення, пред’являти докази, вступати у дебати тощо.
Суд розглядає справи протягом розумного строку, але не більше двох місяців. У виняткових випадках за клопотанням однієї з сторін, та з урахуванням особливостей розгляду справи термін розгляду може бути продовжено, але не більше ніж на один місяць (ст. 157 ЦПК України).
Заява про апеляційне оскарження подається через суд першої інстанції, який ухвалив першочергове рішення. Далі суд першої інстанції, через три доби направляє всі матеріали до апеляційного суду (в кожній області є обласний апеляційний суд, в містах Києві та Севастополі міські апеляційні суди).





Схожі записи:
Наступні записи:
Попередні записи: