Ответы юриста по земельному законодательству (земельное право, приватизация земли)

Запитання юристу: маю питання, що стосується приватизації землі.
У 1998 році придбав будинок у селі. Земельна площа (0.31 га) не приватизована. Чи можу я приватизувати земельну ділянку безоплатно? платно? До кого мені звернутися?

Відповідь юриста: безоплатна приватизація земельної ділянки у Вашому випадку не можлива.
Відповідно до Змельного Кодексу, ст.121, пункту
г) для   будівництва   і   обслуговування   жилого   будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах -  не  більше 0,25  гектара,  в  селищах  -  не  більше  0,15 гектара,  в містах - не більше 0,10 гектара. У Вас 0.31 га! Право на безоплатну приватизацію кожний громадянин України має лише один раз (ст. 116 ЗК). Тобто у Вас можливо використана приватизація на квартиру. Приватизація земельних ділянок за плату здійснюється шляхом їх викупу на основі договору купівлі-продажу. Такий продаж проводять місцеві державні адміністрації, або органи місцевого самоврядування у межах їх повноважень. Процедура продажу встановлена у ст. 128 ЗК України.


Запитання юристу: есть земельный участок, который приватизирован на одного человека - отца
семьи. Он хочет сделать дарственную на двоих детей.
Что для этого надо? Какие документы? Какая вообще процедура?
К какому нотариусу нужно идти? К государственному? Или частный тоже
подойтдет?
Сколько это стоит? Какой-то процент от стоимости участка или как-то еще
рассчитывается?
Відповідь юриста:
1. Для укладення договору дарування земельної ділянки необхідні такі
документи:
- Паспорта сторін та довідки при присвоєння ідентифікаційних кодів (для
неповнолітніх свідоцтво про народження);
- Для неповнолітньої дитини дозвіл з опікунської ради;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку;
- Витяг з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної
ділянки;
- Висновок про наявні обмеження (обтяження) на використання земельної
ділянки (арешт, застава тощо);
- Дозвіл на дарування чоловіка або дружини Дарувальника, якщо дарується
майно, що було придбане в шлюбі.
- Свідоцтво про реєстрацію шлюбу.
2. Нотаріус може бути як державний так і приватний, але бажано оформлювати
у державного нотаріуса.
   Вартість складання договору дарування у кожного нотаріуса різні, де
дешевше вибирайте самі.
3. При оформленні дарування членами сім’ї  першого ступеня
споріднення(батьки та діти), об’єкти оподатковуються за  нульовою ставкою
податку (тобто не оподатковуються).
4. Отримане свідоцтво про право власності необхідно зареєструвати в Бюро
технічної інвентаризації.
 

Запитання юристу: купуючи в сільхоз товариства не витребуваний пай ( будівля млина та
обладнання ) отримав касовий ордер та накладну.
Які потрібні дії та документи щоб все це оформити як приватну власність?
Відповідь юриста: 1. Хто Ви юридична, або фізична особа. Якщо юридична (ФОП, ПП,...), то
потрібно скласти
угоду купівлі-продажу завірену нотаріусом.
2. У нотаріуса отримуєте довідку про відсутність заборони на відчуження
нерухомого майна.
3. Реєстрація в БТІ (первина або поточна). Поточна - у разі переходу майна
від одного власника до іншого.
4. Земля на якій розташоване нерухоме майно реєструється окремо у
Державному земельному кадастрі(відділ
земельних ресурсів в районній держадміністрації). Потрібні документи, плани,
схеми, отримання кадастрового номеру дізнаєтеся на місці.
5. Оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна проводять органи
місцевого самоврядування або місцеві державні адміністрації з видачею
свідоцтва про право власності.
Підготовку документів для видачі свідоцтв про право власності за
дорученням органів місцевого самоврядування чи місцевої державної
адміністрації проводять БТІ.
Слід зауважити, що не підлягають реєстрації тимчасові споруди та споруди
будівництво яких не закінчено - не здані в експлуатацію.
Документи для реєстрації:
Заява  БТІ - пишеться на місці.
При собі паспорт, індифікаційний номер.
Якщо юридична особа, то всі необхідні документи (свідоцтво ПП...)
Правонаступницькі документи (договір купівлі-продажу, тощо).
У разі необхідності додаткових документів, Вам повідомлять під час
оформлення.

Запитання юристу: в 1998 году я обратился с заявление в садово–виноградное товарищество с заявлением о выделении земельного участка, меня включили в члены и выдали земельный участок. При этом председатель выехал на место и колышками отбил его границы. Я добросовестно пользовался, выполняя требования устава, платил взносы, обрабатывал его, посадил сад, огородил, приступил к строительству дачного дома. Сегодня мне стало известно, что данный земельный участок не входит в земельные границы кооператива, то есть находится за его пределами. Земля в сельской местности, за пределами населенного пункта, принадлежа РайГосАдминистрации. Председатель в настоящее время осужден за махинации с землей. У нового председателя отсутствуют протоколы собраний. У меня имеется членская книжка, оформленная должным образом, а также выписка с протокола общего собрания о том, что я включен в члены и мне выделен земельный участок, а также то, что я задолженности по уплате взносов не имею. В настоящее время меня пугают сносом.
Кто имеет право подать исковое заявление о сносе строения (прокуратура, РГА, СВТ)? Несет ли ответственность само СВТ, а не только бывший председатель? Возможно ли мне его узаконить?

Відповідь юриста: позов  до  суду має право подати той, кому ця земля належить. В даному випадку це РДА. СВТ відповідальність нести не може. Всі обвинувачення будуть   обгрунтовуватися  на  матеріалах кримінальної справи відносно колишнього  председателя  СВТ.  Хто  мав  право  підпису,  матеріально відповідальна особа... . Його  вина доказана? Якщо так, то розгляд позову в суді буде обгрунтовуватися на матеріалах кримінальної справи. Слід  доповнити,  що протоколи засідань, яких у нового председателя не має,  повині  були  бути  вилученні  прокуратурою  та  приєднанні  до матеріалів кримінальної справи. У матеріалах справи вони і зберігаються.





Наступні записи:
Попередні записи: