На головну - Поради юристів - Клієнти юристу

Клієнти юристу, як їх знайти і залучити?

Клієнти юристу або де знайти клієнтів, нехай навіть і досвідченому адвокату? Це питання в першу чергу буде задавати собі молодий правозахисник, який тільки отримав юридичну освіту, та остаточно вирішив працювати на себе, і ніяких роботодавців! Відповідно, десь пройшовши хоч яку не-будь практику, а без цього ніяк. З одного боку - рішення вірне. Відкрити «юрконсультацію», з такими знаннями, чого ще простіше може бути, оформив наприклад ФОП, зняв офіс і очікуй клієнтів. Але не так все просто!

Як показує практика, а для прикладу візьмемо Київ та офіс юриста в насиченому районі Поділ - від одного до трьох відвідувачів на тиждень! Так ще і яких? А в першу чергу тих, для яких інтернет-павутина не під силу (пенсіонерів). Дивує?

Причин тут декілька:

  • чим яскравіша реклама - тим вона більше відлякує людей, мовляв крута компанія, а отже і ціни завищені;
  • те ж саме і з розташуванням офісу, чим ближче до центру міста, тим “страшніше” (у ціновій політиці) він виглядає;
  • всі різні фірми, компанії мають у штаті своїх юристів;
  • ну і головна причина - адже в інтернет-павутині можна знайти за даром і не соромлячись, наприклад, розповісти про свої сімейні таємниці та проблеми.

А чому досвідчені приватні адвокати практично не відкривають офіси для залучення клієнтів? Так вони їм просто не потрібні. Як кажуть в народі «вовка ноги годують». І тут спрацьовує золоте правило - спілкування з людьми. Тому адвокати, як правило, використовують старі напрацювання. Хтось, десь працював юристом, а хтось колишній слідчий МВС, суддя, прокурор, які не мало залишили після себе молодої зміни. Ось там їхній хліб! Але не для всіх туди відкриті двері.

Саме «сила слова» - золоте правило юриста або адвоката! Але про це згодом.

Є й інші джерела клієнтів для юристів

Можна сміливо сказати - реклама. Вірно, без реклами сьогодні не можна. Може хтось звертав увагу у вагонах метро (це саме людне місце!) на рекламні вивіски «юрист на всі види послуг» і тому подібне. Так от, самий скромний розмір оголошення 28,0х39,0 см - 15700 грн. за місяць розміщення, виготовлення ще 3700 грн. Не дешево, при тому всьому, що конверсія (співвідношення тих хто її прочитав, до тих які звернуться за допомогою) практично дорівнює нулю. Чи я помиляюся? Може Ви хоч раз бачили, щоб хтось стояв і переписував телефон для контактів або самі собі зберегли в нотатки?

Так можна по своїй наївності сказати - простіше найняти студента, нехай роздає візитки в переході. Але це практично одне і теж. Конверсія 1:100, (одна людина покладе в кишеню або сумку, щоб потім викинути, а решта 99 викидають навіть їх не читаючи).

Все та ж реклама в мережі. Можна створити свій сайт, найняти людину, яка його розкрутить до відповідного рівня і отримувати клієнтів. Але знову ж - ціна питання? Самий простий сайт візитка - від 500 грн, а розкрутка з усіма необхідними заходами ще в 20 разів дорожче, і чекати потрібно не менше року. Та й немає гарантії, що конкуренти не втрачають час даремно.

Якщо мова йде про рекламу, то варто згадати і про контекстну - плата за переходи тих же відвідувачів для власного сайту, наприклад - візитки. Альтернатива не погана, але знову ж таки, переходи переходами, а спілкування немає! Зайшла людина, почитала інформацію, умови, ціни і пішла шукати далі, так і не перетворившись на «золотого клієнта». Тут конверсію можна трохи підняти, надавши сторінці стандартні гасла: «знижки для...», «тільки сьогодні, а завтра...», «акція для приїжджих...» тощо. Але ми згадували, що для юриста золоте правило - «сила слова», спілкування з живими людьми.

Про список рекламних послуг можна довго розповідати, якщо ще всі ці заходи об'єднати в одне ціле, знайти щедрого інвестора, то і цілу юридичну фірму або компанію можна створити, але мова поки не про це.

Суть не в тому, що погана реклама, а біда в тому, що мало людей, які потребують юридичних послуг. Їх практично одиниці, як в тій конверсії, про яку йшла мова вище.

А тепер поговоримо про те, як простіше знайти клієнтів для юриста

З недавніх часів, із заходу, до нас прийшли партнерські програми, так звані посередники між юристами та клієнтами. Їх називають «СРА» (оплата за дію). Виникає питання, кому та в чому тут вигода і яка цінова політика? І взагалі, як працює ця система?

Відразу потрібно сказати - поняття безкоштовно не існує! Це так само необхідно засвоїти, як і тим клієнтам, які шукають в інтернеті безкоштовну юридичну консультацію.

Так ось, ці партнерські програми об'єднують клієнтів і замовників, що виступають у якості посередників, природно - за мізерний відсоток.

Для прикладу візьмемо партнерську біржу Lid, яка спеціалізується на підборі клієнтів для юристів. Чому саме цю - вона поки лідер серед інших на всій території СНД. Так ось, суть полягає в тому, що система побудована на підборі вже готових запитань юристу від людей, які потребують у юридичній допомозі. Цим людям пропонують на різних інтернет-ресурсах юридичну консультацію безкоштовно. Люди задають питання, але не завжди запитання обмежується тільки однією відповіддю. Людям ще потрібна послуга, а це вже певна робота з боку юриста, яка коштує відповідної плати. І ось тут вступає «сила слова», про яку ми згадували вище. Як юрист зуміє переконати клієнта про необхідність саме його послуги, а не якого-небудь дорогого адвоката, так і зуміє заробити. А якщо у юриста «язик не підвішений», то і робити в цій сфері нічого - це думка досвідчених юристів та адвокатів.

Тепер детальніше. Наприклад юрист вирішив зареєструватися в Lid. Під час реєстрації йому буде запропоновано вказати свої ПІБ, кількість бажаних клієнтів, зауважимо - щодня (наприклад 10 а можна і 100, як для фірми), підтвердити поштову скриньку, а потім і номер телефону. Далі все, «як по маслу». Йому надається персональний менеджер, який і надасть всю необхідну інформацію, про створення компанії, поповненні рахунку - мінімум на 300 руб. (100 грн.) і т.д.

Сам процес виглядає наступним чином. Юрист увійшовши в систему має можливість бачити, так звані «ліди» (питання юристу). Якщо суть питання підходить по темі або спеціалізації, то його можна підтвердити, після чого відкриваються контактні дані клієнта і природно з особистого рахунку списується певна сума. Відразу необхідно відзначити, що плата за клієнта в різних регіонах має свою ціну. Природно, самі дорогі клієнти для юристів в Москві і області, трохи дешевше в Ст. Петербурзі, в інших регіонах Росії ще дешевше, а в Україні (наприклад у Києві) - як для нинішніх розцінок, то сущі копійки (близько 10 грн. клієнт для юриста).

А далі вступає та ж сама вищезгадана «сила слова», чим якісніше буде консультація, переконання в наданні послуги (складання юридичного документу, супровід у суді тощо), тим вірогідніше, що «золотий клієнт» Ваш! А тут конверсія, зауважимо - 1:2. Адже може у клієнта грошей не виявитися, або інша причина.

Погодьтеся, що ніяка вулична або інша реклама, як в ціновій так і у корисній політиці - конкуренцію не складе. Ви платите тільки за певного клієнта, за діяння, за контакт з ним по телефону!

І ще, існує поняття, як відбракування клієнтів, клієнт повинен бути якісним! Це той випадок, коли свої гроші, помилково вибраного клієнта, можна повернути на свій рахунок назад.

Що пропонує нам Lid:


І повірте, витративши кілька хвилин часу на реєстрацію, прочитавши інструкцію і вивчивши за пів години всі тонкощі - без клієнтів не залишитеся, це перевірено не одним досвідом! Вистачило б, усім приділяти увагу, щоб не зіпсувати свою бездоганну і напрацьовану репутацію.






Схожі записи:
Наступні записи:
Попередні записи:

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Пошук

Сайт на іншій мові
  • Русский (Russian Federation)
  • Ukrainian (UA)
Консультації на форумі
Залиште власну думку
Як часто звертаєтеся за послугою або консультацією юриста?