Захист прав споживачів
Розуміти захист прав споживачів потрібно як ряд послуг спрямованих органами влади, що регулюють правильні (згідно «Закону про захист прав споживачів») відносини між споживачами (наприклад-особами які купують товар) і юридичною особою (підприємцем, продавцем).
Приміром, купивши річ на ринку або магазині, в будинку виявили, що вона не підходить за розміром, продавець до обміну приймати відмовляється. Чек не видали, хто господар торгового місця не відомо тощо. У таких випадках потрібно подати довільно написану заяву в адміністрацію ринку. Природно, заява має бути у двох примірниках у якому вказується номер торгового місця, вид товару, причина обміну (наприклад продана річ не в належному вигляді, з дефектом тощо). Копія заяви потрібна для долучення до заяви у захист прав споживачів. У магазині ситуація інша, касовий апарат в наявності (чек обов'язково потрібно зберегти), куточок споживачів з реквізитами власника, кабінет директора або керівника. Тут проблем не буде.
Захист прав споживачів, як до нього достукатися? Так, стукати не особливо й потрібно, досить грамотно скласти заяву (скаргу) і подати її в термін. Типовий зразок заяви (скарги) можна скопіювати. До заяви в обов'язковому порядку потрібно долучити копію товарного чека, копію звернення (заяви, скарги) до керівника (директора, адміністратора) магазина, по можливості можна і долучити фото неякісного товару. Заяву у захист прав споживачів можна віднести особисто, а можна і послати поштою, особливого значення не має. Покарання за порушення закону про споживання як правило штраф від 5 неоподатковуваних мінімумів і аж до закриття торговельної діяльності підприємця (при неодноразових порушеннях).