На головну - Україна-кримінал - Інцидент в магазині, хто винен і буде платити?

Інцидент в магазині, хто винен і буде платити?

Інцидент в магазині може виникнути із охороною або іншим персоналом під час пошкодження майна (товару).

Тут одразу виникає питання – хто винен, що робити, чи є кримінальне покарання?

Нещодавно по ТБ пройшов сюжет про інцидент в магазині: покупець отримала удар в обличчя кулаком. Так вирішував конфлікт працівник популярної торгової мережі, адже жінка розбила пляшку за 750 гривень! Випадок кричущий по всім аспектам. Покупець прийшов витрачати гроші, а йому ледве не вибили зуби. Але в таку страшну ситуацію може потрапити будь-хто, особливо в наших нецивілізованих магазинах.

Часто торговельні працівники намагаються виставити на стелажі весь товар. Гори залізних і скляних банок, а упаковки яєць взагалі тримаються буквально на чесному слові. Береш одну – валяться інші. Адміністрація вимагає відшкодування пошкодження або «бою».

Що робити покупцеві при пошкодженні товару в магазині?

Зрозуміло, в здоровому глузді спеціально валити ці товари з полиць ніхто не стане. Так, що слід зберігати спокій і не бояться. Навіть якщо охоронці лякають викликом поліції.

За законом, все, що розбилося, пролилося і перекинулося на території торгового залу – ризик і вина самого магазину і не має стягуватися із клієнтів.

Тим більше, що всі ці ризикові випадки вже закладені у вартість товарів.

Що в Законі про пошкодження товару?

У статті 194 КК України – «Умисне пошкодження майна, що заподіяло значної шкоди». Тобто, це слід розуміти, що людина навмисно прийшла у магазин, щоб пошкодити майно. Демонстративно взявши найдорожчий товар, розбила його.

І навіть у такому випадку довести кримінальну відповідальність практично не можливо, хіба що навмисно розбита яка-небудь «плазма» за 25 000 грн.

Так само можна грамотно обґрунтувати свою правоту. Часто «бій» товару трапляється із-за тісноти. У магазині площею менше 100 м² прохід між полицями має бути 140 см, а у великих магазинах, де на площі понад 400 м² ця відстань збільшується до 250 см. При раптовому інцидент можна відразу вимагати вимірів цього параметра.

Природно, що ніхто вимірів у метушні не дозволить робити. Досить заявити, що товар був пошкоджений випадково, з вини поганого укладання і т. д. В такому випадку вина покупця відпадає автоматично, і жодні залякування поліцією, судами, працівникам магазину не допоможуть.

Можна сміливо йти додому. А якщо охорона намагається затримати, то тут вже для охоронців настає відповідальність. Справа в тому, що згідно Закону України про охоронну діяльність, ст. 12, п. 3 охорона має право затримувати осіб, які намагаються проникнути на об'єкти охорони. А магазин до таких не належить – це громадське місце! І перевірка охоронцем особистих речей, документів на пропускному режимі можлива тільки зі згоди громадянина (п. 6 ст. 12).





Схожі записи:
Наступні записи:
Попередні записи:

 
Пошук

Сайт на іншій мові
  • Русский (Russian Federation)
  • Ukrainian (UA)
Консультації на форумі
Залиште власну думку
Як часто звертаєтеся за послугою або консультацією юриста?